SoleCRISSiirtymälinkkiEtusivuSiirtymälinkkiKäyttöohjeSiirtymälinkkiRekisteriselosteSiirtymälinkkiKirjautuminen

Artikkelit/Konferenssijulkaisu
      
Tämä on julkaisun katselusivu. Tällä sivulla voit katsella julkaisun perustietoja. Jos haluat päästä muokkaamaan julkaisun tietoja, siirry julkaisun muokkaussivulle alalaidassa olevalla siirtymis-toiminnolla tai jatka järjestelmän käyttöä menusta.


DYNAMO Sound Engine – Exploring the Aesthetics of Dynamic Sound Interactions - Luhtala Matti, Heimonen Tomi, Mäkelä Ville, Keskinen Tuuli, Turunen Markku, Saarinen Santeri 2014


Laji Artikkelit
Alalaji Konferenssijulkaisu
Tyyppi Tieteellinen
OKM:n julkaisutyyppiluokitus A4 
Tekijät Luhtala Matti, Heimonen Tomi, Mäkelä Ville, Keskinen Tuuli, Turunen Markku, Saarinen Santeri 
Tekijöiden lukumäärä
Yliopiston ensimmäinen tekijä Luhtala Matti
Ensimmäisen tekijän yksikkö Informaatiotieteiden yksikkö
Yliopiston muut asiantuntijat Heimonen Tomi / Informaatiotieteiden yksikkö
Saarinen Santeri / Informaatiotieteiden yksikkö
Artikkelin nimi DYNAMO Sound Engine – Exploring the Aesthetics of Dynamic Sound Interactions 
Teoksen nimi Mindtrek 2014 
Julkaisu- ja rekisterivuosi 2014  ja 2014 
Kustantaja ACM 
Sivut 169-176 
Referee Kyllä
ISBN 978-1-4503-3006-0 
Konferenssin nimi Mindtrek conference 
Julkaisukieli englanti
Julkaistu ulkomailla Kyllä
Tieteenala Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
Kuvataide ja muotoilu
Media- ja viestintätieteet
Kansainvälinen yhteisjulkaisu Ei
Kansallinen yhteisjulkaisu Ei kansallinen yhteisjulkaisu
Avoin saatavuus Ei open access -julkaisu
Asiasanat / Englanti Aesthetic Experience, Artistic Interfaces, Dynamic Sound Interaction, Procedural Sound Design, Sonic Interaction Design, Multimodal Interaction, Musicalization 
Lisätiedot Abstract

This paper outlines the design and development process of the Dynamic Audio Motion (Dynamo) concept. The Dynamo audio engine was developed for driving dynamic sound interaction states via custom made finite state machine. Further, a generative sound design approach was employed for creating sonic and musical structures. Designed dynamic sound interactions were tested in an embodied information wall application with endusers. During the testing situation, end-users engaged in a reflective creation process providing valuable insight of their experiences of using the system. In this paper we present key questions driving the research, theoretical background, research approach, an audio engine development process, and end-user research activities. The results indicate that dynamic sound interactions supported people’s personal, emotional, and creative needs in the design context.
Suora linkki Suora linkki